Dünya Standartlarında İşveren Markası Yaratmak Amacıyla, Türk Firmalar İçin Fırsatlar

Harekete geçmek için asla geç değildir!..

Geçtiğimiz üç yıl, evrensel işveren markalaşma endüstrisinde dev adımların atıldığı bir periyod oldu. Araştırma çalışmaları ve sayısız konferanslar neticesinde tüm dünyada kabul gören World Employer Branding Day 2016, 36 ülkeden 250 liderin katılımıyla Prag’da yapıldı.

Bunun hemen sonrasında hazırlanan en iyi uygulama içeren uluslararası makalede, Employer Branding International Başkanı Brett Minchington işveren marka stratejisini 2016/2017 için yeni bir seviye olan beş odak bölgesi olarak sınıflandırdı; ödül kazanan Türk blogger ve İşveren Markası Uzmanı Merdiye Eker ise Türk şirketleri için fırsatları açıkladı.

Employer Branding international Başkanı Brett Minchington, dünya standartlarında bir işveren markası yaratmak için gerekli olan odak noktaları şöyle belirtti: “kapsamı, hedefleri ve koşulları tanımla, işveren markasında eğitim liderlerine önem ver, tecrübeye odaklan, işveren markası konulu bir pazarlama programı uygula, gelecek nesil elemanların ihtiyaçlarını anla” .

İşveren Markası Uzmanı Merdiye Eker ise Brett Minchington tarafından belirtilen her odak noktayı; Türkiye’de faaliyet gösteren firmaların içinde bulundukları şartları, çalışan kesimin demografik yapısını, şirketlerin işveren markasına yaptıkları yatırımla nasıl dönüşler elde edeceğini, Türk firmaları bekleyen fırsatları göz önüne alarak ayrıntılı şekilde açıkladı.

Türk Firmalarını bekleyen bu fırsatlardan öne çıkanları ise Merdiye Eker şöyle belirtti: günümüz şartlarına uygun olarak çalışanlardan doğru geri bildirimlerin alınması, yazılım, iletişim, pazarlama gibi departmanların işveren markasına destek veren projeler geliştirmesi, kariyer ve şahsi gelişim, keyifli iş yeri, arkadaşlık, esneklik gibi soyut kazançların ön plana alınması, istihdam edilebilir yeteneklerin eğitimine eğilinmesi, şirket hikayelerinin benimsenmesi, personel blog çalışmalarına destek verilmesi, Millenials’ların sosyal medya becerilerini ve teknolojilerini iyi kullanarak neşretmeleri ve şirketin elçileri olmaları için millenials’lar eğitilmesi gerekliliği ve daha pek çok özellik.

Bu çalışma, global anlamda işveren markası alanında liderlere eğitim veren bir işveren markası stratejistinin paylaştığı bilgilerin ödüllü bir işveren markası uzmanı tarafından Türkiye’ye özel yorumlanması nedeniyle önem arz etmektedir.

Detaylı Bilgi İçin:

http://merdiyeeker.com.tr

http://www.brettminchington.com

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s