Eğitim Teknolojileri Zirvesinden Kısa Notlar #ETZ16

-cdu4HNJ_400x400Geçtiğimiz günlerde 5 Mart 2016 tarihinde Radisson Blue Hotel İstanbul Şişli’de  “İlham Ver, İlham Al” ana temasıyla bu sene 3.sü gerçekleşen Eğitim Teknolojileri Zirvesi vardı.

Bu önemli etkinliği alanım olması, yeni eğitim yaklaşımlarına, teknolojik yeniliklerine ve uygulama deneyimlemelerine sahiplik yapması münasebetiyle 2014’ten beri ilgiyle takip etmekteyim.

Zirve içeriği,  yerli ve yabancı konuşmacılar bu sene de müthişti.O kadar çok değerli konuşmacı vardı ki  burada ancak bir ikisine  değinmek istedim.

  • Stephen Downes

Kitlesel açık çevrimiçi derslerin yaratıcısı  (MOOC/Massive  Open Online Course) ve bağlantıcılık (Connectivism) kuramının öncüsü Stephen Downes “Eğitim Teknolojilerinin Geleceği” adlı sunumu ile dikkat çekiciydi.

“Öğrenme su gibidir. Su her yerde vardır ama siz ne zaman isterseniz o zaman kullanırsınız.”

Stephen Downes’in gerçekleştirdiği “The Future of Educational Media” başlıklı sunumuna buradan ulaşılabilir.

  • Prof.Dr. Ziya Selçuk

Kendisini ve çalışmalarını takdirle takip ettiğim Prof.Dr.Ziya Selçuk hocanın “Kendini Eğitmek Kendini Tanımak Değildir” sunumu yine farkındalıkla doluydu.

“Teknoloji eğitimin içine girecekse şekerin suyun içine girdiği gibi olacak. Öne geçmeyecek.”

Sunumunda yer  verdiği en dikkat çekici başlıklardan biri de mizaç tipine göre eğitim ve Dokuz Tip Mizaç Modeli idi.(Dokuz Tip Mizaç Modeli ile ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.)

Eğitim Teknolojileri Zirvesi’nde düzenlenen diğer oturumlar, paneller ve çalıştaylarla alakalı diğer önemli anektodlara #ETZ16 etiketi ile ulaşabilirsiniz.

Bu önemli etkinlikte başta Eğitim Teknolojileri Zirvesi Koordinatörü Sayın Öğr.Gör. Işıl Boy Ergül olmak üzere emeği ve katkısı geçen tüm ekibe ve katılımcılara çok teşekkür ederim.

Kaynak : EdTechSummit, Persona Logia, Stephen Downes

One thought on “Eğitim Teknolojileri Zirvesinden Kısa Notlar #ETZ16

  1. Merhaba, katılamayanlar için bu paylaşımlar çok kıymetli, teşekkürler ☺️
    Şunu çok sevdim. “Teknoloji eğitimin içine girecekse şekerin suyun içine girdiği gibi olacak. Öne geçmeyecek.”

Bir Cevap Yazın

