İşveren Markası Yönetiminde Üst Yönetimin Stratejik Katılımı Önemlidir.

employerbrandsummit12 Ekim 2015 tarihinde Boğaziçi Üniversitesi Albert Long Hall’de düzenlenen Türkiye’nin en büyük İşveren Markası buluşması Employer Brand Summit‘deydim.

Konferansın bu sene ki teması “İşveren Markası Yönetimi: Yönetim mi, Pazarlama mı” olarak belirlenmişti.Birbirinden değerli konuşmacıların yer aldığı bu önemli buluşmaya katılanlar arasında Işveren Markası kavramının yaratıcısı Simon Barrow ‘da vardı.

the-employer-brand-isveren-markasi-kitapSon yıllarda ülkemizde de çokca adından söz ettiren işveren markası ile ilgili olarak geçtiğimiz yıllarda Simon Barrow ve Richard Mosley’in birlikte kaleme aldıkları “The Employer Brand – Kavramın Yaratıcısından Güçlü Bir Işveren Markası Oluşturmanın Sırları” adlı kitabı okumuş mesleğim icabı da konuya ve Simon Barrow’a ilgim daha da artmıştı.

Simon Barrow, reklamcılık ve pazarlama alanında ki bilgi ve deneyimlerini başarılı çalışmalarıyla İK’ya taşıyarak işveren markası yönetiminin doğuşuna ve gelişimine öncülük ederek, işveren markası olgusunun global anlamda şirket üst yönetimlerinin ve insan kaynaklarının yoğun bir şekilde dikkatini çekmiş.

Konferans notlarına gelecek olursak….

Moderatörlüğünü Murat Yeşildere’nin yaptığı soru & cevap şeklinde gerçekleşen ilk oturumda Simon Barrow işveren markası yönetimi ile ilgili önemli paylaşımlarda bulundu.

İşveren markası nedir?

Simon Barrow kitabından da alıntı yaparak şöyle bir tanımlamada bulundu;

“İşveren markası, işveren konumundaki şirket tarafından sağlanan ve onunla özdeşleştirilen fonksiyonel, ekonomik ve psikolojik faydalar paketidir.”

İşveren markasının temel rolü nedir?

“İşveren markasının temel rolü, önceliklerin basitleştirilip odaklanması, üretkenliğin arttırılması ve işe alım, elde tutma ve bağlılığın iyileştirilmesi için yönetime tutarlı bir çerçeve sunmaktır.”

İnsan odaklı şirket olmak!

İnsan odaklı bir şirket değilseniz işiniz çok zor.

İK’nın yönetime planını satabilme gücü olmalı!

Oturum esnasında Simon Barrow’un en dikkatimi çeken ifadeleri ise işveren markası oluşumu, yönetimi ve sürdürülebilirliği sürecinde üst yönetimin kilit rolde olduğuydu.

“Üst yönetimin stratejik katılımı olmadan bir tüketici markası oluşturulamaz.Aynı durum işveren markası içinde geçerlidir.”

Bu ifadeyi çok önemsedim zira üst yönetimin desteği olmadan güçlü bir işveren markası yönetiminden bahsetmek de zor gözüküyor.Bir diğer hususta, işveren markası yönetiminin üst yönetimin desteği haricinde ik ve pazarlama arasında işbirliğinin de önemli olduğudur.

Öğleden sonraki özel Workshop oturumda Simon Barrow’la birebir iletişim kurma fırsatı da yakaladım. Workshop süresince Simon Barrow, işveren markası yönetimi ile ilgili örnek uygulamalardan bahsetti. Doğrusu sunumunu pek beğendim.

Günün sonunda işveren markası yönetimi ile ilgili bir dünya şeyi bu önemli etkinlik aracılığıyla edinme fırsatı buldum.

12108134_10153628005583810_4009812003367449970_nKonferansı düzenleyen Realta Danışmanlık ve Türkiye’nin en genç insan kaynakları sitesi Fuskey ekibine, nazik davetleri, konukseverliği ve sıcak iletişimlerinden dolayı Sayın Ali Ayaz‘a ve Salih Tahir‘e çok teşekkür ediyorum.

Blogger EkibiKonferansa renk katan değerli blogger arkadaşlarla da tekrar görüşme, oturum aralarında keyifli sohbetler gerçekleştirerek harika bir günü tamamladık.11229360_10153641115988879_4216059042673202565_n

 

Not : Realta Danışmanlık, The Employer Brand‘ın devamı niteliğindeki çevirisi tamamlanan (Employer Brand Management – Practical Lessons from the World’s Leading Employers) adlı eseri yakın bir zamanda okuyucusu ile buluşturacak.

Kaynak : Realta Danışmanlık , The Employer Brand

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s