Öğrenme ve Gelişim Sürecinde Anlık Bireysel Performans Değerlendirme

learningÖğrenme  ve gelişim sürecinde anlık bireysel performans değerlendirmesinin çok önemli olduğunu düşünüyorum.

Bireysel performans ölçümünden elde edilen verilerin ışığında hem eksiklik ve zayıflıklar tespit edilmekte, iyileştirilmekte hemde ilerlemeler, fırsatlar, potansiyel ve başarılarda gün yüzüne çıkmaktadır.

Bireysel performans değerlendirme sürecini aslında herkes kendisine uyarlayabilir.

Bir yol haritası çizersiniz, günlük/haftalık/aylık/yıllık bir plan çerçevesinde süreci en etkin bir şekilde gerçekleştirmeye çalışırsınız.

Örneğin bu hafta/ay;

  • Beceri ve yetkinliklerime uygun hangi çalışmalar ve eğitimler içerisinde oldum,
  • Araştırdım, okudum, yorumladım, ürettim, iş süreçlerine dahil ettim,
  • İletişim kurdum, geri bildirimlerde bulundum,
  • Başardım, farkındalık sağladım,
  • Problemlerle karşılaştım, yönettim, çözdüm, başarısız oldum vs.

Bu tür bir çalışma ile ortaya çıkan sayısal ve sözel veriler ışığında öğrenme ve gelişim süreci daha pratik ve daha etkin bir şekilde yönetilebildiği gibi ileriye dönük adımlarında daha sağlıklı bir şekilde atılmasına yol açabilecektir.

Şu bir gerçek ki; insanın kendi gelişim sürecini takip etmesi, değerlendirmesi ve yönetmesi gerçekten çok keyifli bir şey.

Bir Cevap Yazın

