Değer Yaratan İnsan Odaklı İK Sistemi Kurmak

10841577_10152921356104176_795845377_nKariyer hayatıma mavi yaka çalışan olarak başlamış daha sonraki yıllarda ise yöneticiliğe doğru yönelmiştim.

Farklı kademelerde çalışmanın avantajını insan kaynakları profesyoneli olma yolunda ilerlerken daha çok hissetmeye başladım.Yaşadığım bu süreçte ik birimi ve süreçlerinin şirket içerisindeki stratejik,yön verici konumunun ve etkinliğinin önemli olduğunu artık çok daha iyi bir şekilde gözlemlemekteyim.

Değişim ve yenilenme.

İş dünyasının parametreleri hızla değişiyor.

Geleneksel personel yönetimi de bu dönüşüm sürecinde şirkete ve insan kaynağına daha fazla değer yaratacak yönetim sistemleri üzerine kendini hızla konumlandırmakta.

Güncellik,yerellik ve adaptasyon önemlidir.

Geleneksel personel yönetiminden şirkete ve insan kaynağına daha fazla değer yaratacak olan ik sistemlerinin ve süreçlerinin etkinliği ve başarısı, bu değişim fırtınası içerisinde güncelliği,yerelliği ve adaptasyonu açısından çok önemlidir.(1)

Pek ya iş gücü?

İş gücünün parametreleri de alışılmadık bir şekilde değişmekte.

Günümüzde aday çalışmayı arzu ettiği şirketi kendisi seçmekte;güven,takdir,gelişim ve bağlılık duygusunun zayıfladığını hissettiği veya yitirdiği anda şirketin ona sağladığı imkan ne olursa olsun noktalayarak rahatlıkla iş değişikliğine gidebilmektedir.

Peki değişen ve farklılaşan iş gücü şirketlerden artık ne bekliyor?

Daha çok katılımcılık,esneklik,yenilikçilik,eşitlik,açık iletişim,inisiyatiflik,sadakat,bağlılık,teşekkür ve takdir,gelişim imkanları.

Nitelikli çalışanlara sahip olmak yetiyor mu?

Bu noktada göz ardı edilmemesi gereken konulardan biri de duygusallık ve adanmışlıktır.

Kısa bir anektod aktarmak gerekirse Prof.Dr.Türker Baş bir sunumunda “Kişinin işten gurur duyması önemlidir.Marka duygusuzluk taşıyorsa bağlılıkta azalıyor demektir.Şirketlerde duygusallık ortadan kalktığında çalışan mutlu olmuyor.” demekteydi.(2)

Yani çalışanı elde tutmak artık bir o kadarda zorlaştı diyebiliriz aslında.

Yukarıda kısaca değinmeye çalıştığım etmenler ışığında gerek iş süreçlerinin gerekse insanın kaynağının verimliliği,performansı,adanmışlığı noktasında insan kaynakları politikaları ve uygulamalarının etkinliği artık tartışılmaz boyuttadır.

Sadece bir şirkete ik departmanı ve sistemini kurmakla iş bitmiyor aslında.

İK Kültürü ve Yapısı;

iç paydaşlar (kurum kültürü,çalışanlar,şirket üst yönetimi,yöneticiler,şirket hedefleri) ve dış paydaş (müşteriler) yoğun bir etkileşim ve iletişim halinde olabilmelidir.

O nedenledir ki ik süreç ve uygulamalarının duygusallığı,verimliliği ve performansı nazarında başarılı ve sürdürebilir bir şekilde yürütülmesinde (3) ik’ya görev düştüğü kadar şirket üst yönetimlerine,insan kaynağına ve diğer departman birimlerinin de etkileşimi ve katkısı çok önemlidir.

Kaynak :

(1) İK Süreçlerinde ve İletişiminde Kültürel Farklılıkların Yerni ve Önemi

(2) Digital İK “İşveren Markası” Konferans Notlarım

(3) Yönetim Şekli,İK Politika ve Uygulamaları Bir Şirketin Sigortasıdır

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s