Digital İK “İşveren Markası” Konferans Notlarım

digitalik26 Kasım 2014 tarihinde Salt Galata’da  İşveren Markası “Employer Brand” temasıyla Digital İK Konferansı gerçekleşti.

Bu sene 3.üncüsü gerçekleşen Digital İK Konferansını,daha önceki yıllarda sosyal mecralar aracılığı ile takip etmekteydim. Yakından takip ettiğim ve önemsediğin bu önemli etkinliğe katılmak bu seneye nasip oldu.

Öncelikle nazik davetlerinden dolayı başta Sayın Fatoş Karahasan olmak üzere Müge Ateş‘e ve katkılarından dolayı tüm Digital İK ekibine çok teşekkür ederim.

01122014324Tüm gün boyunca süren konferansa ilk kez katılmanın heyecanıyla zamanın nasıl geçtiğini anlamadım.

Tüm oturumlar birbirinden kıymetliydi. Oturum aralarında fırsat buldukça konferansa katılan blogger arkadaşlarla keyifli bir beyin fırtınası gerçekleştirdik.

Digital İK’nın nabzının attığı konferansın bu seneki teması İşveren Markası idi.Her ne kadar ülkemizde İK daha yeni oturmaya başlasa da son yıllarda İşveren Markası olanca ağırlı ile kurumların gündeminde sıkça yer almaya başladı.

Konu önemli olunca bende oturumların ve panellerin her birini can kulağı ile dinledim.Alabildiğim kadar not aldım.Aldığım notların hepsini yayınlamak isterdim ama yazının uzun olmasını istemedim.

Aşağıda önemli gördüğüm oturum ve panellerden bir kaçına ait anektodları sizlerle paylaşmak istedim.

  • Konferansın açılışını Duygularla Yönetmek:Sevgi,Saygı,Sadakat adlı oturumu ile Fatoş Karahasan yaptı.

Fatoş Hanımı ve çalışmalarını 2012’den beri sosyal mecralardan yakından takip etmekteydim.Her ne kadar o yoğunlukta tanışma fırsatı bulamasam da bizzat orada dinlemek keyifliydi. Gerek konferans açılışında gerekse oturumlar süresince biz bloggerları anması gerçekten takdire şayandı.Kendisine buradan ilgi ve alakalarından dolayı çok teşekkür etmek isterim.

Fatoş Karahasan ;

“Hiyerarşik yapı Ortaçağ’dan günümüze gelmiş durumunda.

Plazalardan çıkacağız,çeşitliliği kucaklayacağız,duygularla yöneteceğiz.

Karşılıklı sevgi,saygı olmazsa firmalarda başarıda olmaz.”

  • Tango İki Kişiyle Yapılır adlı oturumda TEB-İK ve İnovasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Dr.Nilsen Altıntaş‘ın sunumu öncesinde nefis bir tango gösterisi izledik.Doğrusu sunuma renk ve zenginlik kattı diyebiliriz.

Dr.Nilsen Altıntaş sunumunda yönetici ve çalışan bağlılığına değindi.

Yönetimler,stratejilerini jenerasyonlara göre özelleştiriyor.

Y jenerasyonu ne ister? 

“Güven veren,istikrar yaratıcı,dinamik, arkadaşça, keyifli,sevgi ile kucaklayan,zorlayıcı ancak yeni fırsatlar sunun bir iş ortamı ister.”

Yönetimler çalışana bağlılık göstermekten çok bağlılık kazanmayı hedefliyor.Çalışan bağlılığının satın alınabileceği sanılıyor.

Yönetimler,performans ve çalışan bağlılığının doğru orantılı olduğunu düşünüyor.

Çalışanlara sadakatin işveren tarafından kazandırılması gerektiğini önemli bir ayrım olduğunu düşünüyor.

Misyon,vizyon ve hedefler çalışan bağlılığının oluşmasında önemli bir faktör.Kurumun misyonu,vizyonu ve hedefi ile çalışanın ki örtüşmeli.

Pozitif geri bildirim performansı etkiliyor.

  • Moderatörlüğünü GfK Türkiye’den İtibar ve Çalışan Araştırmaları Danışmanı Nuran Aksu’nun üstlendiği İşveren Markası Duygusuzlaşıyor mu? adlı panelde akademisyen ve danışman Prof.Dr.Türker Baş ile ALİCE BBDO / Strateji Lider Haluk Sicimoğlu,duygusuzlaşma bağlamında kurum, marka ve çalışana değindiler.

Haluk Sicimoğlu;

“İçinde duygu olmayan hiç bir şey marka olamaz. Bir marka duygusal,özel olmalı ve bu duygusal yönü her platformda hissettirebilmelidir.

Çalışan,markasını özel hissetmiyorsa tüketici de hissetmiyordur.

Marka içten dışa doğru büyür.Dıştan içe doğru değil.Sadece tüketiciye göre marka yaparsanız marka duygusuzlaşır.

Bir kurum duygularına önem veriyorsa digitale yansıtmalıdır.Bir kurum büyümüşse,başarıya ulaşmışsa arkasında tutkusu vardır.”

Prof.Dr.Türker Baş;

“Kişinin işten gurur duyması önemlidir.Marka duygusuzluk taşıyorsa bağlılıkta azalıyor demektir.

Şirketlerde duygusallık ortadan kalktığında çalışan mutlu olmuyor.

Bir şirket nitelikli insanlara sahip olabilir ama duygusuzluk barındırıyorsa eğer çokta performans alamayabilir.”

  • Sanal Sosyalleşme Tiki Odaklanmayı Nasıl Tehdit Ediyor? oturumunda Flow Uluslararası Koçluk Okulundan Akademik Direktör Talya Vardar,sanal sosyalleşme ve odaklanma ile ilgili dikkat çekici açıklamalarda bulundu.

Başladığımız işi bitirebilmek için odaklanma önemlidir.Çağımızın en büyük sıkıntısının odaklanma sıkıntısı.

Kitlesel medya karakter ve alışkanlıklarımızı şekillendirmede etkilidir.

TİK,kontrol edemediğimiz davranışlardır.Her 3 dakikada bir Facebook’u kontrol etme ihtiyacı duyuyoruz.

Sosyal medya tiki ve beyin gelişimi,dürtü kontrolü ve odaklanma sorununu beraberinde getiriyor.

Yeni bir kişilik bozukuluğu tanımı,”İnternet bağlılığı bozukluğu -IAD”.Dürtüsel olarak kısa aralıklarla sosyal medyaya girememe eksiklik duygusu yaşama.

Sosyal medya görsel zekayı geliştiriyor,bilim alanına ilgili arttırıyor ve habere erişimi sağlıyor.

  • Sosyal Medyada İşe Alıma Hazır Mısınız? oturumunda Linkedin Türkiye Bölge Müdürü Serdar Eren işe alım süreçlerinde sosyal medyanın önemine değindi.

Yeteneğin bize geldiği değil yeteneğe koştuğumuz bir dönemdeyiz.

İş dünyasının %80’i iş aramıyor ama %60’ı yeni iş fırsatlarına açık.Doğru işveren markası pasif adayları kendine çeker.

Pasif aday süreçlerinde aday sizi değil siz adayı etkilemeye çalışıyorsunuz.

3 adımda işe alım süreçlerinde sosyal medyanın kullanımı;

1-Geliştirin (Takipçileriniz işveren markasınız)

2-Etkileyin (Hedef kitleniz ile etkileşimde bulunun)

3-İşe alın

Konferansa katılan bilgi,görüş ve deneyimleri ile sinerji yaratan ve katkı sunan herkese çok teşekkür ederim.

Bir sonraki Digital İK etkinliğinde görüşmek dileğiyle 🙂

Kaynak : Digital HR

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s