İK Süreçlerinde ve İletişiminde Kültürel Farklılıkların Yeri ve Önemi

Çokça beyin fırtınası gerçekleştirebileceğimiz konulardan birini bu yazımda elimden geldikçe değinmeye çalışacağım.

Türkiye İnsan Yönetimi Derneği’nin (PERYÖN) 04-05 Kasım 2014 tarihleri arasında Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Saray’ında düzenlediği PERYÖN 22.İnsan Yönetimi Kongresi ‘nde bu konuyu Adana’dan katılan insan kaynakları yöneticisi ve aynı zamanda insan kaynakları blogger’ı olan değerli meslektaşım Mutlu Canatar ile iki gün boyunca fırsat buldukça ele almaya çalışmıştık.human resources

Önce şu soru ile başlayalım ne dersiniz?

Kültürel değerler neden bu kadar önemlidir?

Kültürel değerler,

“Bireyin gelişiminde,sosyalleşmesinde ve iletişiminde” önemli bir role sahiptir.Haliyle kültürel değerler;çalışacağımız kurumu,yöneticilerimiz ve çalışma arkadaşlarımızla olan iletişimimizi de doğrudan veya dolaylı bir şekilde etkilemekte ve şekillendirmektedir.

Peki ya kültürel farklılıklar?

Kültürel farklılıklar bir zenginlik unsurudur.Her ne kadar başlarda dezavantajlı gibi görünsede aslında doğru algılandığı,anlaşıldığı ve yönetildiği takdirde harika sonuçlar ve sinerji yaratır.

Bu noktada kültürel değerlerin ve farklılıkların iş hayatına etkisine gelince…

İnsan kaynakları dünyasını yakından takip edenler bilirler.Yurt dışındaki ik süreçlerini,sistemleri kendimize uyarlamaya kalktığımızda doku uyuşmazlığıyla (kurum,çalışan,ülke farklılıkları) karşılaşmaktayız.

Aslında uzağa gitmeye gerek yok.Her ne kadar son yıllarda insan kaynaklarının popülaritesi artmış olsa da;ik’nın algılanışı,iş süreçleri,şirket üst yönetimi ile ilgili konumunda ve de iletişiminde yöreden yöreye çeşitli farklılıklar gözlemlemek rahatlıkla mümkün.

İletişim unsuru;

Gerek kurumsal gerekse bireysel anlamda karşılıklı etkileşimi,geri bildirimi,yönetebilmeyi anlamlı hale getiren önemli bir etmendir.Ve bu etmende kültürel değerlerin ve farklılıklarının ağırlığı da kararınca kendini hissettirmektedir.

Bu bağlamda kültürel değerler ve farklılıkların dili,enstrümanları ve etkin yönetişimi;çalışanların performansını, verimini ve motivitesini etkilemekle birlikte güven ve aidiyet duygusunun sürdürülebilirliğininde önemli bir parçasıdır diyebiliriz.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s