Bir Blogun Başarısı ve Kalıcılığı Nelere Bağlıdır?

blogBlog dünyasına geçte olsa 2012 yılında merhaba diyen birisi olarak aradan çok fazla sene geçmese de bu zaman zarfında edindiğim tecrübeleri sizlerle paylaşarak,bu yazımda blog ve blog yazarlığı ile ilgili bir beyin fırtınası yaratmak istedim.

Önce şu soru ile konuya ana noktadan bir giriş yapalım.

Blog tutma amacınız nedir?

Bu soruya kendimden örnek vermek gerekirse amacımı iki kısımda değerlendiriyorum;

  • İlki,kişisel ve mesleki gelişimimi sağlamak (okuyarak,araştırarak,yazarak öğrenmek,iş süreçlerine aktarmak ve uygulamak)
  •  İkincisi ise bilgi ve deneyimlerimi nitelikli içerik haline getirerek ilgili herkesle paylaşarak faydalı olmak,sektörel değer üretmek ve referans olmak.

Yani amacınız bir nevi yol haritası görevi görmektedir diyebiliriz.

O zaman şunu rahatlıkla söyleyebiliriz sanırım;

Blog tutma amacı başarıyı ve kalıcılığı etkilediği kadar blog takipçi sayısı ve okunma oranı ile de doğrundan bir ilişki halindedir.

Bir blogun başarısı ve kalıcılığı;amaca,özgün içerikli güncel yazılara,konu çeşitliğine,okuyucu hedef kitlenin ve sektörün arz ve talebine göre değişir.

Yazarın başarısı ve kalıcılığı da;kitap okuma oranına,araştırmaya,gözlem ve analiz gücüne, bilgi ve deneyimine, özgünlüğüne,üslubuna ve sürdürülebilirliğine bağlıdır.

Bir blog yazarı için blog takipçi sayısı ve blog trafiği;geri bildirim,ilham ve motivasyon açısından çok önemlidir.

Fakat şu noktayı da gözden kaçırmamak gerek.Eğer daha çok takipçi sayısı  ve blog trafiği artsın diye “Sayıya” odaklanıp blog içerik kalitesi düşürülürse takipçi sayısı ve okunma oranı ile ilgili istenen hedeflere ulaşılamayacağı gibi başarı ve kalıcılığı da etkileyebilecektir.

O yüzden nitelikli içeriğe sahip bir blog,takipçi sayısını ve okunma oranını zamanla otomatikman kendine çekmekte ve arttırmaktadır.

Sosyal mecralarda blog ve blog yazısı ile ilgili olarak bağırmak yani çokça tanıtım yapmak takipçi sayısını,blog trafiğini ve bilinirliği arttırabilir mi?

Bu soruya verilen cevaplar kişiye göre değişebilir.Bence çok tanıtım yapmaktan ziyade okuyucunun aklında ve kalbinde iz bırakacak şeklinde farkındalık yaratmak daha da önemli.

Okuyucu blogu ve blog yazarını fark ettikçe,beğendikçe aklının ve kalbinin bir köşesine taşır ve baş tacı eder.Ayrıca yazarı ve yazıyı geri bildirimleri,yorum ve eleştirileri ile besler,olgunlaştırır ve kalıcı bir hale getirir.

Velhasıl okuyucunun bilgi edinme ve öğrenme ihtiyacı ne kadar yüksekse ilgi alanı ilgili olarak sosyal mecralarda yer alan verilere ve bloglara da o derecede hızlı bir şekilde ulaşacaktır.

Özgün içerikli güncel mesleki blogların çoğalması dileğiyle herkese güzel bir çalışma haftası dilerim

© 2014 Gökhan Yılmaz

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s