Yönetim Şekli,İK Politika ve Uygulamaları Bir Şirketin Sigortasıdır

Güncellenebilir,sağlıklı ve etkin temelli prosedürler,politikalar ve yönetim şekli şirketlerin tabiri caizse sigortasıdır.

Birinde yaşanacak aksaklık veya eksiklik hem insan kaynağına hem iş süreçlerine hemde şirketin,hedeflerine ve ekonomik yapısına kısa ve orta vadede olumsuz anlamda etki edeceği kesindir.

hrYönetim şekli ve insan kaynağı politikalarını bu noktada ayrıca ele almak gerekirse;farklı kuşağa ve farklı kültüre sahip çalışanların olduğu bir şirkette daha da bir hayati öneme sahiptir.

Bu arada nitelikli ve farklı bakış açılarına sahip yönetim kademesinin de önemini ayrıca vurgulamak gerekir tabii…

Her dönem kendi bünyesinde bir takım özellikler ve sonuçlar getirir.

Örneğin tarım,endüstri ve sanayi dönemi (birbirleriyle olduğu kadar)  bilgi çağı arasında da inanılmaz derecede her yönden farklılıklar,gelişmeler ve sonuçlar doğurmuş ve hala da bu  süreç devam etmektedir.

80’li yılların iklimi ile içinde yaşadığımız bilginin anlık değiştiği,gelişmelerin hızına yetişemediğimiz bir dönemde haliyle iş dünyasını,pozisyonları,yetkinlik ve becerileri,iş kollarını,ekonomik ve sosyal sistemleri ve de bireyleri  doğru bir şekilde analiz edip yorumlayamayız.

Yönetim şekli,sistemler ve uygulamalarda yukarıda kısaca değinmeye çalıştığım değişim sürecinden doğrudan veya dolaylı olarak etkilenmektedir.

Başarılı ve etkin bir yönetim şeklinin enstrümanları;

  • Yenilikçilik,değişime karşı adapte olabilme,
  • Esneklik,iç iletişim, şeffaflık,
  • Adil olma,güven,samimiyet,dinleme,
  • Farklılıklara saygı ve tahammül,empati,
  • Teşekkür ve takdir gibi fonksiyonlardır.

Bu enstrümanlar önemli olmakla birlikte birbiriyle ilintilidir ve her biri diğerini etkilemektedir.

Sizce ideal bir yönetim şekli var mıdır?

Cevaplarınızı duyar gibiyim 🙂

Bence ideal bir yönetim şekli;

” Zamanın ruhuna,değerlerine,ekonomik,sosyal ve kültürel etkenlere duyarlı,kendini ihtiyaç duydukça revize edebilen,değişime ve iletişime açık insan odaklı sistemler bütünüdür” ki buna “Pozitif Yönetim” adını vermekteyim.

Peki ya “Negatif Yönetim” ?

Negatif yönetim “Pozitif Yönetim”‘in tam tersi diyebiliriz.

Yansımalarına gelince;

Negatif yönetim temelli uygulamalar ve ik politikaları beraberinde;

Turn over oranının yüksekliği,verimsizlik, güvensizlik,aidiyet duygusunun zayıflığı,iş süreçlerinde tıkanma,maliyet giderlerinin artması vb. istenmeyen gelişmelere  neden olabilmektedir.

Pozitif Yönetim temelli uygulamalar ve ik politikalarında ise tam tersi bir süreç işleyecektir.

Bu bağlamda “Yeni Kuşağın” etkisini ve gücünü gittikçe hissettiğimiz bir dönemde;

İşe alım,oryantasyon,eğitim ve yetenek yönetimi,çalışan bağlılığı ve performans değerleme  gibi ik süreçlerinin başarılı ve sürdürebilir bir şekilde yürütülmesinde yönetim şeklinin (bakış açısının) ve ik politika ve uygulamalarının doğrudan etkisi bulunmaktadır.

©  2014 Gökhan Yılmaz 

Bir Cevap Yazın

