Şirket İçi Eğitimler Bazen Neden İstenen Sonuçları Vermez?

Şirket içi eğitimler çalışanın kişisel ve mesleki gelişimine katkı yaparken aynı zamanda kurum içinde çalışanın daha donanımlı daha nitelikli ve de işinde başarılı ve verimli olmasını sağlamaktadır.Bu açıdan eğitimler hem çalışan için hemde şirket için çok önemli bir işleve sahiptir.logo

Bazen personel eğitimlerin pek işe yaramadığı, istenen hedeflere ulaşılamadığı da görülür.Zaman ve yeteri kadar bütçe ayrılır,eğitim planlaması ve organizasyonu yapılır lakin sonuçlar kimi zaman  hayal kırıklığı da yaratabilir.İK departmanları ve yöneticiler için bu tam bir can sıkıcı durumdur aslında.

Şirket içi eğitimlere katılımlar ya gönülsüz ve bilinçsiz bir şekilde gerçekleşir ya da işten sıyrılmak,eğlence vb. katılım şeklinde de bazen olabilmektedir.

İK departmanı ve yöneticiler eğitimler için planlama,bütçe ve zaman ayırmaya çok önem vermektedirler.Fakat burada asıl önemli olan çalışanın kişisel ve mesleki gelişimiyle ilgili güçlü ve zayıf yönlerini keşfetmesi,beceri ve potansiyelinin farkına varması,bilgi düzey derecesini tartmasıdır.Eğer çalışanın kariyer geleceği ile ilgili hedefleri,hayalleri varsa kısaca değindiğim bu etmenler çok önemli bir etkiye sahiptir.

Aslında çalışanlar şirket eğitim programları haricinde kendileri de bireysel olarak kişisel ve mesleki gelişimleri için çaba göstermeli ve zaman ayırabilmelidir.

Sosyal medya platformlarını ve internet’i bilinçli bir şekilde kullanarak şirket eğitim programları haricinde sosyal mecralarda iş ağı genişletebilir,mesleki blogları,etkinlikleri,zirve ve kongreleri takip edebilir,sosyal mecralarda mesleki içerik üreterek farkındalık sağlanabilir, insanlar ve kurumlarla sürdürülebilir iletişim gerçekleştirilebilir. Bu sayede bir çalışan;sektörü ve mesleği  ilgili değişim ve gelişmelerden haberdar olduğu gibi mesleki bilgi düzeyinin de  farkında olmadan gelişeceğini görebilecektir.

Çalışanın bu farkındalık ve önemseme derecesi doğrudan alınan/alınacak eğitimlere,kuruma ve iş sürecine çok büyük katkı sunacaktır.

Şunu da belirtmeden geçmemek gerekirse personel eğitim planlaması ve yatırımı ihtiyaçlar doğrultusunda gerçekleştirilmelidir.İhtiyaca cevap vermeyen gereksiz eğitimler çalışanlara fayda sağlamazken kurum için de zaman ve maliyet giderine dönüşebilmektedir.İnsan kaynakları departmanı ve yöneticilerin,eğitim programları/aktiveteleri planlarken ve hayata geçirirken  doğru ihtiyaç,bilinçli çalışanlar ve doğru eğitimlerle başarılı sonuçlar alacaklarına inanmaktayım.

Eğitim ömür boyu süren bir süreçtir.Bu nedenle gerek yüz yüze iletişim gerekse online eğitim getirisi itibari ile hem çalışanın iş ve sosyal hayatı hemde kurum ve iş süreçleri bağlamında çok önemli bir yer teşkil etmektedir.

©  2014 Gökhan Yılmaz 

Reklamlar

One thought on “Şirket İçi Eğitimler Bazen Neden İstenen Sonuçları Vermez?

  1. Geri bildirim: Ic Egitimler Icin Birkac Not | Yetenek Yönetimi

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s