2013 Blog Performans Karnem

Merhaba değerli dostlar

Bir önceki yazımda blogumla ilgili 2013 yılı blog performans değerlendirme karnemi hazırlayıp yayınlayacağımı söylemiştim.

2013 yılı benim için ilklerin yılı oldu diyebilirim.Hem sosyal medyadaki etkinlik düzeyim hem insan kaynakları ile ilgili katılmış olduğum uluslararası büyük bir zirve hemde uzun zamandır sosyal mecralardan takip ettiğim, önemsediğim insanlarla bizzat tanışmak gerçekten harikaydı.

2012’ye oranla 2013 yılında işlenen konu sayısını arttırarak blog içeriğini zenginleştirmeye çalıştım.

adsız

2013 yılı Blog Perfomans Değerlendirme ile ilgili yandaki tabloda da görüldüğü gibi rakamsal sonuçlar elde ederek başarı, başarısızlık durumumu ölçmeye çalıştım. Fazla detaya girmeden değinmek gerekirse geleneği bozmadım ve yine her ay ortalama 4-5 yazı yayınladım. 2013’te 60 yazı hedefim vardı ama sağlık sorunları yüzünden hedefi tutturamadım…Sağlık olsun 🙂 2013 yılında hem yayınladığım yazılar hemde sosyal medyadaki aktifliğime bağlı olarak blog takipçi sayısı ve blog trafiği (42 ülkeden tıklama) inanılmaz derecede arttı.

2013 yılında Facebook’tan ziyade Twitter ve Linkedin‘e daha çok ağırlık verdim.Tablodan da görüleceği gibi iki önemli sosyal medya platformunda da 2012’ye göre takipçi sayısının artışı görülmekte.Gerçi sosyal mecralarda takipçi,üye sayısının azlığı veya çokluğu önemli değildir.Önemli olan kaçıyla sürdürülebilir etkileşimde bulunduğundur.

Kişisel ve mesleki gelişim için kitap okuma oranında artış olmazken günlük takip ettiğim mesleki blog oranında büyük bir artış oldu.Günlük takip ettiğim bloglar genelde insan kaynakları,pazarlama ve sosyal medya üzerineydi. Şunu rahatlıkla diyebilirim ki artık nitelikli ve özgün içerikli bloglar kitaplar kadar değerlenmiş durumdadır.Son yıllarda ülkemizdeki mesleki bloglardaki artışıyla bilgi ve deneyim paylaşımların güncel haline rahatlıkla ulaşabilmekteyiz.

2013’te beni mutlu eden ve onurlandıran gelişmelerin başında farklı kariyer/ik platformlarda yazılarımın yayınlanmış olmasıdır.Zaman ve emek harcayarak ürettiğiniz şeylerin fark edilmesi ve paylaşılması gerçekten anlatılmaz bir duygu.

Ocak 2013’ten itibaren Sayın Sevgi Çeşmeli‘nin sahip olduğu Kariyer Destek‘te konuk yazar olarak  sürekli yazmaya başladım.Nisan 2013’te Sayın Banu Çakarın Liderlik Ruhu adlı blogunda konuk yazar olarak bir yazım yayınlandı. Ve yine Faster CV iş portalında Haziran-Nisan aylarında İş Koçluğu köşesinde toplam üç yazım yayınlandı.(Buradan üç önemli platforma da teşekkürlerimi sunuyorum)

2013’te gerçekleştirdiğim ilklerden bir diğeri de blogumla ilgili Facebook sayfamı açmak oldu.

adsızZira daha önceleri kişisel Facebook sayfamı kullanmaktaydım.Biraz geçikmiş olarak 13 Kasım 2013 tarihindeBlog Facebook Fan Sayfamı oluşturdum.Paylaşım içeriğini ise başta insan kaynakları olmak üzere,pazarlama ve sosyal medya üzerine konumlandırarak daha çok kitleye ulaşma hedefindeyim.

imagesPERYÖN Türkiye İnsan Yönetimi Derneği’nin geleneksel olarak düzenlediği PERYÖN İnsan Yönetimi Kongresini  2011 yılından itibaren sosyal medyadan takip ediyordum.2012 yılında katılma fırsatı bulamamıştım lakin 04-06 Kasım 2013 tarihleri arasında Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Saray’ında düzenlenen PERYÖN 21.İnsan Yönetimi Kongresine PERYÖN Genel Sekreteri Sayın Özlem Helvacı Kılıç’ın nazik daveti sonucu  ik blogger olarak  katılma fırsatına eriştim.Kongre süresince hem sosyal medyadan uzun süredir takip ettiğim ve sürekli iletişim kurduğum insanlarla tanışma şerefine nail oldum hemde kongre atmosferini bizzat yaşadım.

peryonPERYÖN 21. İnsan Yönetimi Kongresi geçtiğimiz sene bir ilke imza atarak  PERYÖN İK Blog  Ödülleri 2013  yarışması düzenledi.Bu anlamlı yarışmaya başvurmuş, değerlendirmeler sonucu aday olarak kabul edilmiştim.Yarışmaya katılmayı hak kazanan birbirinden değerli ik blog yazarları arasında yer alarak yarışmak gerçekten onur vericiydi.

699fd5c959ef6693f7449922c5c7215cUzun zamandır blogunu (Kaynağım İnsan)  ve çalışmalarını takip ettiğim İK Yönetimi Danışmanı Sayın İpek Aral Kişioğlu ile iki gün süren PERYÖN 21.İnsan Yönetimi Kongresi sayesinde ilk kez tanışma imkanı bularak deneyimlerini ve düşüncelerini daha çok önemsemeye başladığımı söyleyebilirim.

Sonuç olarak 2012 Aralık ayındaki hedeflerimin çoğunu 2013’de (insan kaynakları alanında bir kurumda çalışmak haricinde ) gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşıyorum.

2014’de de çıtayı yükseltip 2013 yılında elde ettiğim başarılarımı yükselterek insan kaynakları alanında kariyer yapmayı hedefliyorum.

Umarım 2014’de herkesin hayalleri ve hedefleri gerçekleşir,başarıları ve mutlulukları çoğalır.

Herkese sevgiler ve saygılar

Bir Cevap Yazın

