Yazarak Öğrenmek,Yazarak Gelişmek!

Yazmak kimine göre sıkıcı bir şey kimine göre ise çocuk oyuncağından farksızdır.

Eğer okumayı seviyorsanız,kelimelerle aranızda iyiyse üstelik gözlem ve analiz yapabilme yeteneğiniz kuvvetliyse yazma olgusu bir tutku olur,gündelik hayatınızın bir parçası haline gelir diyebilirim.

Yazmak demişken!

Kariyer hayatıma çekin düzen verdiğim adeta format attığım 2011 yılında sosyal mecraların güçlü araçlarından biriyle yani bloglarla tanışmıştım.

Bloglar hakkında fazla bir fikrim yoktu.Varlığının farkındaydım ama itiraf edeyim bu kadar güçlü olduğunu bilmiyordum.

Eskiden defterlerimize, müsvedde kağıtlara karamalar yapardık.Çoğunlukla yazdıklarımız bizimle kalırdı.İnternet olgusunun hayatımıza girmesiyle bloglar yeni medya düzenin en güçlü platformlarından biri haline geldi desek yalan olmaz herhalde.

Blog paylaşımlarınızda hele ki mesleki içerik üretiyorsanız inanılmaz derece okuyucu kitlesi yakalıyor,harika geribildirimler alıyor,yazılarınız çeşitli platformlarda yayınlanmakla kalmayıp iş fırsatları dahi çıkabiliyor karşınıza.

Yaklaşık iki senelik blog maceramda yazma sürecine girmemle beraber mesleki blogum kişisel ve mesleki anlamda bir nevi bana akademi görevi görmekte diyebilirim.

Ben Otodidakt biriyim.(1) Yani kendi kendine öğrenen biriyim.

Sürekli okuyorum,araştırıyorum,yeni bilgileri kendimle içselleştiriyorum.İçimde bitmek bilmeyen bir öğrenmek açlığı var aslında.Bir bakıma bu öğrenme açlığını yazma eylemi ile taçlandırıyorum.

Bugün sosyal mecralarda nitelikli insanlarla iletişim halindeysem,sosyal mecralarda sektörel içerik üreterek farkındalık ve katkı sağlıyor isem bunu öğrenme açlığıma daha da önemlisi yazmaya borçluyum.

Geçtiğimiz sene TEDxSabancı Üniversity etkinliğine konuşmacı olarak katılan ünlü şair ve yazar Ahmet Ümit‘in konuşmasının bir yerinde  “yazmak”la ilgili olarak şöyle bir nefis bir sözü vardı; “Yazmanın en güzel kısmı nedir? Yazmanın en güzel kısmı kendinizden çıkmak,kendinize dışarıdan bakabilmektir.”

Ne kadar anlamlı bir cümle değil mi?

Evet yazma sadece kişisel ve mesleki gelişiminize katkı yapmakla kalmıyor yapıcı eleştiriler ve öneriler ile düşüncelerinizi ve bakış açılarınızı genişletiyor,hayallerinizi ve hedeflerinizi cap canlı tutuyor,ruh halinizi kelimelere dökerek sizi olgunlaştırıyor.

Eğer hala uzaktan seyrediyorsanız durmayın yaklaşın.Kendinizi yazarak öğrenme ve gelişmenin içine dahil edin.

Saygı ve sevgilerimle

Kaynak :

1-  Wikipedia     2 – TEDxSabancı University – Ahmet Ümit

2 thoughts on “Yazarak Öğrenmek,Yazarak Gelişmek!

  1. Kesinlikle katılıyorum size ben daha çok çok amatörüm fakat kariyer haritamı çizdiğim an bu işi yapmaya karar verdim.Ve bu kararımdan beri sürekli düşünüyorum sürekli aklıma fikirler geliyor

Bir Cevap Yazın

