Kurumların Sosyal Medya Platformlardaki Yeri -3 (İnsan Kaynakları)

Daha önceki yazılarımın birinde insan kaynaklarının bir şirketin öz sermayesi olduğundan bahsetmiştim.

Bilinildiği üzere personel ihtiyacı giderimi ile  ilgili süreç iş ilanları ile başlar mülakat ile devam eder bir dizi değerlendirme ve karar ile sonuçlanır.Geleneksel medyada iş ilanları önceleri duvar afişleri,radyo ve gazete ile yürümekteydi.Yayınlanan hafta içi ve hafta sonu gazete eklerinde ik sayfalarında bolca iş ilanları görülmekteydi.İnternet’in giderek yaygınlaşması ve sosyal medya kanallarının giderek önemli hale gelmesi ile personel alım için ilanlar digital platformlarda sıkça kullanılmaya başlandı.

Önceleri ulusal ve yerel çapta faaliyet gösteren kariyer portalları ile başlayan ardından sosyal medya platformlarının çeşitlenmesi ile de bu mecralara da hızla yayıldı.Ayrıca bugün bir çok kurumsal firma kendi kurumsal siteleri bünyesinde kariyer platformlarını kurmakta ve hizmet vermektedir.

Sosyal medya kanalları özellikle de (Linkedin,Bloglar,Twitter ve Facebook) gibi platformlar insanların  yoğun olarak kullandığı mecralardır. Şirketlerde personel gereksinimlerini bu mecralar aracılığı ile daha çok kitleyle paylaşmakta ve geri bildirim alabilmektedirler.

Daha önceki yazılarımın birinde de bahsetttiğim gibi şirketler sosyal medyayı aday iş başvurusu sonrasında referans kontrol aracı olarak da kullanmaktalar.Çünkü adayın sosyal mecralardaki paylaşmış olduğu düşünler,fotoğraflar, özgeçmişinde belirttiği beyanların  sosyal mecralara  yansıması adayın gerçek sosyal kimliğini de ele vermektedir.

Değerli okuyucularım;

Üç bölümde kaleme aldığım kurumların sosyal medya platformlardaki yeri adlı yazı dizisini sonlandırmadan önce insan kaynakları ve sosyal medya ile alakalı daha detaylı bir çalışma için İK Yönetim Danışmanı aynı zamanda Kaynagım İnsan blogu sahibi Sayın İpek Aral Kişioğlu’nun nefis yazı dizisine aşağıdaki linkler aracılığı ile ulaşabilirsiniz.

1- 12 Adımda İK’cılar İçin Sosyal Medya 

2-12 Adımda İK’cılar İçin Sosyal Medya 

3-12 Adımda İK’cılar İçin Sosyal Medya

4-12 Adımda İK’cılar İçin Sosyal Medya 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s