Kurumların Sosyal Medya Platformlardaki Yeri -2 (Pazarlama ve İtibar Yönetimi)

Bir önceki yazımda genel olarak geleneksel/yeni medyanın  kurumlarla olan farklı temaslarını  ele almak üzere genel bir giriş yapmıştım.Bu yazımda daha önce belirttiğim üzere  sosyal medya platformlarının pazarlama ve itibar yönetimi üzerine ilişkisine değineceğim.

Bir ürünün/hizmetin bilinirliğini ve memnuniyetini arttırmak,sürdürebilinirliğini sağlamak pazarlama/satış departmanlarının ana görevlerinden biridir.İşletmelerde bünyelerindeki  bu birimlerine hem yeterli finansman kaynağı ayırarak hemde insan kaynağına yatırım yaparak verimlilik/karlılık almaya ve büyümeye çalışırlar.

İşletmeler düşük maliyetli olması ve hedef kitleye hızlı bir şekilde ulaşılması açısından dolayı  sosyal medya platformlarına son yıllarda  önem vermektedirler.

Peki sosyal medya da marka/kurum olarak var olmanın anahtarı ne diye soracak olursak;

Burada kilit nokta işletmelerin kendi bünyelerinde bir sosyal medya birimi oluşturmaları,aylık ve yıllık olarak sosyal medya strateji geliştirmeleri ve bulundukları sosyal medya platformlarda aktif olarak içerik üretmeleri,ürün veya hizmet ile ilgili gelen dilek-öneri ve şikayetleri hızlı bir şekilde ele alıp marka/kurum ile müşteri arasındaki iletişimi sürekliliğini sağlamalıdırlar.

Marka/hizmet haricinde işletmenin kurumsal (içi ve dış) boyutuyla beraber sosyal medyada varlığı da önemlidir. Çalışanların,üst yönetimlerin pozitif söylem ve davranışları,şirket politikalarının ve profilinin sosyal medyada görsel ve metinsel olarak yer alması da birer pazarlama işlevi görmektedir.

İtibar boyutuna gelecek olursak

Müşteri ilişkiler yönetimi kapsamında sosyal medyada marka/kurum itibarı çok önemlidir.Marka veya kurum aleyhine paylaşılan olumsuz bir içerik önemsenmediği ve ilgilenilmediği takdirde büyük sorunlara yol açabilir.Geleneksel medya aksine sosyal medya platformlarında anlık olarak tüm platformlarda firma veya marka aleyhine çıkabilecek bir eleştiri kısa zamanda hızlı bir şekilde ilgili veya ilgili olabilecek taraflarca görülebilmektedir.

Sosyal medya kanalları sürekli bilgi akışının olduğu yerlerdir.Geleneksel medyada müşteri ile marka/kurum iletişimi uzak iken sosyal medya platformlarında tam aksine iletişim bir tık mesafededir.

Dolayısıyla da müşteri görüşleri,kurumla ilgili memnuniyet yada memnuniyetsizlik derecesi direk olarak kurumun sosyal medya sayfalarında anlık olarak belirmektedir.

Kurum bünyesinde oluşabilecek insan kaynağı ya da finansman ile ilgili sorunları halledebilirsiniz ama eğer itibarınız vasatsa düzeltmek çok zordur..İtibar yönetimi zayıf bir markanın/kurumun içinde bulunduğu sektör içerisinde uzun süre tutunması da mümkün olamayabilecektir.Bu nedenle itibar yönetimi bir işletmenin insan kaynağı,sermaye yapısı kadar önemli bir bir vakaadır.

Bir sonraki yazımda sosyal medyanın insan kaynakları üzerine ilişkisine değineceğim.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s