Staj Yapsam mı Yapmasam mı?

Soğuk ve karlı bir günden herkese merhaba..

Son günlerde öğrenci arkadaşlardan bana intikal eden bir konu üzerine bir şeyler yazmam gerektiğini düşündüm.

Konumuz STAJ.

Gerek lise gerekse üniversite öğrencilerinin bazen korkulu rüyasıdır stajlar..

Stajlar firmaların ileriye dönük insan kaynağını bulması açısından önemli olduğu bir vakaa’dır.

Diğer taraftan da öğrencinin teorik bilgilerden sıyrılıp işin mutfağında yer alması açısından da çok önemlidir.

Stajlar genç bireyin iş kültürünü,iş süreçlerini,yönetim biçimlerini hissetmesi ve görmesini sağlamakla kalmıyor o işe uygun olup olmadığının da bizzat yaşanması ve kendini sınaması açısından  da önemli bir katkı sağlamaktadır.

Fakat…

Ülkemizde ne yazık ki STAJ konusunun gerek firmalar gerek eğitim kurumları gerekse genç öğrenci arkadaşlar tarafından üzerinde hassasiyetle durulmadığını görüyor,duyuyoruz.

Tabii burada kurumsal firmaları ayırmak lazım.Zira bir çok kurumsal firmaların ik birimleri  bu konu üzerinde hassasiyetle durmaktadır.

Bilinçli bir çok öğrenci de bunun farkında olarak 4 senelik eğitim hayatında staja ve yabancı dile önem vermektedir.

Staj pozisyonu dışında bir  kişinin angarya işlerinde çalıştırılması değildir.Staj çay getir çay götür,kağıt zımbala gibi işlevleri yapmak ta değildir.Böyle bir bakış açısına sahip bir yerde stajer bulundurmak iki tarafa da katkı sağlamaz.Bunun farkında olmak lazımdır.

En çok arzu ettiğim şey eğitim öğretim sisteminin/okul yönetimlerinin öğrenciyi kariyer hayatına daha sağlıklı ayağı yere basacak şekilde hazırlayacak müfredata/uygulamalara sahip olmasıdır.

İş dünyasının mesleğinin bilincinde olan,işini seven,üretken,donanımlı adayları tercih ettiği gerçeğini her zaman öğrenci/eğitim kurumları bilmesi,gerekli tedbirleri alması elzemdir.

Keşke eğitim kurumlarında KARİYER DANIŞMANLARI yer alsa da öğrenciyi iş dünyasına yönlendirecek çalışmalarda bulunabilse…

Konuyu özetleyecek olursak;

  • Öğrencinin,
  • İşletmelerin,
  • Eğitim kurumlarının daha bir ciddi olarak önemsemeleri ve ele almaları  gerekmektedir.

Saygılarımla

Bir Cevap Yazın

