Başarı ve Mutluluk Yolunda Avucumuzda Neler Var?

Geçen gün otobüsle eve dönerken arkamdaki koltukta oturan bir kaç gence istemeden kulak misafiri oldum.Gençler kendi aralarında ailelerini,okullarını,sorunlarını hüzünlü bir şekilde tartışıyorlardı.Dinledikçe ilgim arttı çünkü bu gençler yarın mezun olunca farklı kademe noktalarında mevki sahip olup topluma (ülkesine) hizmet edecekler.Bir bakıma onların sorunlarını çözmek varsa ihtiyaçlarını gidermek daha aydınlık bir gelecek sunmak bizim (yetişkinlerin) elinde diye düşünüyorum.

Arkadaşları dinledikçe kendi kafamda şu tespitleri yaptım;

  • Bilinçsizce yapılan eğitim tercihleri (aile ve çevre baskısı dahil) ,
  • Elindeki imkanların yeterince farkında olamamak ve değerlendirememek,
  • Mücadele ruhunun zayıflığı ve sabırsızlık,
  • Hayat amacının olmaması,
  • Yenilgiler ve başarısızlıklar karşısında çabuk teslim olmak,
  • Biz değil ben duygusunun hakim olması,
  • Olumsuz rol modellerini örnek almak,
  • Popülerite ve tüketim çılgınlığının egemenliği

Bu arada çuvaldızı biz yetişkinler olarak kendimize batırdığımızda da yukarıdakine benzer maddelerle karşılaşacağımız aşikardır.

Başarısızlıklardan bir çıkarım yapıyorsak bu başarıdır.Başarısızlıklarımızdan kaçmak,uzaklaşıp halının altına süpürmek hiç bir zaman faydalı olmayacaktır.

Genç bir nüfus kaynağına sahip ülkeyiz.Sorunlarımız var mı var,eksikliklerimiz var mı var.Peki o zaman biz yetişkinler yarınlar için neler yapmaktayız?

Ben açıkçası yeni neslin işsizlik sorunları ile karşılaşmasını,eğitim karmaşası içinde o sınavdan bu sınava gitmesini,hayal edip düşünmek ve üretmekten çok ezberci bir sistem ile yoğrulmasını hiç mi hiç istemiyorum.

Hele ki mutsuz ve gözlerinde fer olmayan donuk bireylerden oluşan bir toplumu hiç arzu etmiyorum.

Saygılarımla

Bir Cevap Yazın

