Gençlerle Hayata ve Kariyere Dair

Genç olmak ve genç kalabilmek harika bir duygu.Otuzlu yaşlara gelmiş biri olarak çevremdeki kıpır kıpır, gözleri ışıltı saçan yeni nesli görünce gerçekten mutlu oluyorum.

Onlarla vakit geçirmek,sohbet etmek ve elimden geldiğince kariyer ve eğitim konularında bir nebze olsun kafalarındaki soru işaretlerini giderebilmek beni inanılmaz ve tarifi olmayan duygulara sevk ediyor.

Dün akşam davetlisi olduğum daha önce yabancı dil eğitimi aldığım Sakarya Batı Dilleri Merkezinin geleneksel  barbekü partisine eski bir öğrenci olarak katılma fırsatı buldum.

Gerek kurumun eğitim ve yönetim kadrosu gerekse öğrenciler inanılmaz bir sinerji yaratmıştı.Üniversite öğrencileri ile bu fırsattan istifade kariyer beklentileri ile ilgili bir dizi kısa sohbet turu gerçekleştirme imkanı buldum.

Öğrenci arkadaşlarla yaptığım koyu sohbet sırasında aldığım intiba şu yönde oldu;

  • Fen Edebiyat’ta okuyan öğrenci arkadaşlar öğretmenlik formasyonun kaldırılması ile ilgi isyanlarını dile getirdiler.Bir çoğu mezun olduktan sonra ne yapacağına son sınfta olmalarına rağmen hala karar vermiş değiller.
  • Staj konusunda hala bir çok öğrenci yapsam mı yapmasam mı diye bir ileri bir geri adım atmakta.
  • Ulaşım,barınma,sosyal aktivite ve kültürel faaliyetler,part time iş imkanları,burs gibi konulardaki eksikliklerin giderilmediğinden dert yandılar.
  • Düzenlenen konferansların,seminerlerin ve diğer uluslararası etkinliklerin sadece İstanbul gibi metropol şehirlerde yapılmasını;şuan ki yaşadıkları bölgede bu tür etkinliklerin az ve kısıtlı olmasını üzülerek dile getirdiler.

Bu ülkenin gençleri en büyük insan kaynağıdır.Onlara yapacağımız her yatırım geleceğe doğru umutların artmasına, kaygıların ve sorunların azalmasına sebep olacaktır.

Karar verici durumundakiler,ebeveynler mutlaka bu ülkenin pırıl pırıl dimağlarına gereken önemi vermeli,onları anlamalı,güven duymalı,kararlarının arkasında her zaman durabilmeli diye düşünüyorum.

Beğeni ile takip ettiğim,yazılarını okuduğum kaynagiminsan.com ve İK Yönetim Danışmanı Sayın İpek Aral Kişioğlu’nun Martı Dergisinde 29 Aralık 2010 tarihinde yer alan “Ben Seviyorum” adlı yazısını  genç arkadaşlara okumalarını tavsiye ederim.

Yazı kısaca şöyle;

Ben bir İnsan Kaynakları Danışmanıyım. Bir elimde İnsan Kaynakları süreçleri, diğerinde danışmanlık hizmetleri, her sabaha gözlerimi coşku ile açıyorum. Neden mi? Çünkü her iki uzmanlık alanımda da çok severek çalışıyorum. Yeteneklerim çerçevesinde aklımı verimli ve değişim esaslı kullanmamı sağlayan bu sevgi bana büyük mutluluk veriyor. Sonuç olarak, mutluluğun yarattığı genel optimizm de kariyerim adına hedeflediğim başarıya ulaşmamı sağlıyor.

Şimdi sizden yukarıdaki paragrafta dikkatinizi çeken kelimelerin altını çizmenizi istesem … elinizde kaleminiz olmayabilir, o nedenle sizi fazla da uğraştırmayayım, ben dikkatinizi çekmek istediğim kelimeleri sıralayayım: sevgi, coşku, uzmanlık, çok, çalışmak, yetenek, verimli, değişim, mutluluk, optimizm, sonuç, kariyer, hedef, başarı….

Bu yazının devamını http://www.martidergisi.com/ben-seviyorum/ tıklayarak okuyabilirsiniz..

Sevgi ve saygılarımla,

Gökhan Yılmaz

Bir Cevap Yazın

