Şirketler Gözüyle Eğitim Yeterli Mi?

Eğitim sistemimizi neredeyse yarım yüzyıldır tartışıyoruz.Bir ülkenin gelişmişliğinin ve uluslararası arenada her alanda var olmasının yegane itici gücü eğitim sisteminin ve bireylerin niteliğinin ve kalitesinin varlığıdır.

Eğer uluslararası arenada bilimsel çalışmalarımızla,şirketlerimizle ve markalarımızla yer almak istiyorsak ;

  • Eğitim sistemimizin içeriğinin dünya ölçeğinde nitelikli ve güncel olması,
  • Üniversitelerin donanımlı akademik kadro sayısı ile
  • Ar-Ge faaliyetlerine ayrılan bütçenin arttırılması gerekmektedir.

Mezun ya da mezun olmak üzere olan bir çok genç arkadaş geleceği konusunda biraz karamsar gibi.Zira iş bulma süreci içine girdikleri zaman almış oldukları eğitim ile başvurdukları şirketin istediği donanımda ve nitelikte olması noktasında farklılıkların doğması adayda karamsar bir hava yaratmaktadır.

27 Şubat-1 Mart 2012 tarihleri arasında İTÜ’de İnsan Kaynakları Zirvesi 2012 gerçekleşti.Bu zirvede bu konuyla alakalı olarak 01.03.2012 Perşembe günü “Şirketler Gözüyle Eğitim Yeterli Mi? adlı bir panel gerçekleşti.

Kariyer.net İş Ortakları Yöneticisi Sayın Eylem Gürgenç’in moderatörlüğünde gerçekleşen panelde,değerli katılımcılar kanayan bu yarayı masaya yatırarak genç arkadaşlara soru cevap şeklinde gerek eğitimleri gerekse kariyerleri ile ilgili çeşitli tavsiyede bulundular.

Panele katılanlar ;

  • Prof.Dr. Türker BAŞ- Yeni İK Danışmanlık Grubu
  • Prof.Dr. Şahin KARASAR- THY Eğitim Başkanı
  • Yücel ATIŞ- Prometheus Danışmanlık CEO’su
  • Hasan ÇEP- Alper Isıl İşlem Genel Müdürü
  • Eylem Gürgenç- Kariyer.net İş Ortaklıkları Yöneticisi
  • Engin Yıldız- Bilimer Bilişim Akademisi Genel Müdürü
Aşağıda panelle ilgili görüntüleri paylaşmak istedim.Özellikle yeni mezun ya da eğitim hayatına devam eden öğrenci arkadaşların izlemelerini ve not almalarını tavsiye ederim.
Saygılarımla,
Gökhan Yılmaz
2 thoughts on “Şirketler Gözüyle Eğitim Yeterli Mi?

  1. Gökhan bey,
    Eğitim konusunun çok önemli olduğunu düşünenlerdenim.Bir de Öğretim tarafı var tabi ki,her iki husus da hepimizin katılacağı üzere; insanların tüm yaşamı boyunca ve hayatın her alanında çok etkili birer unsur.Bu bakıman da sürekli olarak üzerinde durulması ve zaman ayrılması gereken bir konu..
    Hafta içinde Kaynağım İnsan Grubunda ‘ Eğitimin Amacı Ne Olmalıdır Sizce ” diye en kısa bir cümle ile nasıl tanımlanabilir şeklinde bir başlık oluşturmuş ve konuya bir nebze katkı oluşturmak istemiştim.
    Size de çok Teşekkür ederim.Bu konuda emek verip paylaştığınız ve katkı oluşturduğunuz için.
    Sağlık ve başarılarınızın devamını dilerim.

Bir Cevap Yazın

