Bana İş İlanını Göster Sana Kim Olduğunu Söyleyeyim!

Gazete,internet’te ki farklı portallarda ya da sokakta eleman aranıldığını belirten  çeşitli iş ilanlarını ister istemez görmüşüzdür.

Geleneksel iş ilanlarında kes kopyala yapıştır mantığıyla hazırlanmış,basmakalıp iş tanımları ve adayda aranılması gereken birbirinden acayip abartılı  özellikleri görünce hafif bir tebessüm etmemek elde değil.

Aslında basmakalıp ve özensizce hazırlanan bu ilanların bize söylemek istediği ” Ben kurumsal bir firma değilim,hangi pozisyona hangi nitelikte  personel alınacağını bilmiyorum,benimle uzun vadeli çalışamazsın çünkü vizyon ve misyonum yok,hedeflerim yok ” anlamı da çıkabilecektir…

Bu konu ile ilgili yayınlanmış iki örnek vermek  gerekirse;

  • Gazetemizde çalışmak üzere sekreter arıyoruz.(Gazetemizin tüm temizlik işlerini yürütecek,telefonlara bakabilecek bayan eleman arıyoruz)
  • Sektöründe lider X kuruluşumuzda çalışmak üzere seyahat engeli olmayan,ehliyeti ve aracı olan,iyi derecede İngilizce konuşabilen  muhasebeci arıyoruz.(iletişim bilgileri yok,nereye başvurulacağını belirtilmemiş!)…

İş ilanlarının içeriği kadar önemli bir hususta yayınlatılan ilanların takibi ve geri dönüşümüdür.

Bu konuyla ilgili küçük bir anımı anlatmak  isterim.Geçenlerde eğitim bilimlerinden mezun bir arkadaşım  internet üzerinden yayınlanan bir  ilana başvurmak için firmaya telefon açıyor.Telefondaki kişiye işle  ilgilendiğini ,önyazı ve özgeçmişini gönderebilmesi için bir e-posta gerektiğini belirtiyor.Bu arada ne iş ilanında nede firmanın sitesinde e-posta adresi göremediğinden  dolayı telefon açmak zorunda kalıyor.Telefondaki yetkili ” Biz sizin branşınızla ilgili ilan vermedik ki biz  X branşında ilan verdik deyince arkadaşım şaşırıp nasıl olur bir bakın bakalım ilana diye serzenişte bulununca, yetkili hemen bir bakıverir ardından ilanımızı yanlış yayınlamışlar çok özür dileriz sizden deyip telefonu pat kapatıveriyor.”

İlanı veren bu firmanın harika duyarlı personel bulma yöntemi kutlamak gerek !….

Bir kurumda eğer insan kaynakları departmanlığı bulunmuyor veya bulunuyorsa da etkisi yok denecek kadar az ise ;

  • şirketlerin iş verimliliğinde,
  • çalışanların motivasyonu ve verimliliğinde,
  • personel bulma ve yerleştirme işleminde  olumsuz koşullar ve sonuçlar yaratacağı da açıktır….

Saygılarımla,

Gökhan Yılmaz

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s